Jak na práci z domova?

Jak na práci z domova?

Pokud jste v pracovním stylu z domova nováčkem, možná jste zjistili, že musíte změnit své návyky a rutiny, abyste práci úspěšně zvládali.

Každý z nás čelí jedinečným výzvám, a to nejen kvůli našim odlišným osobnostem, ale také kvůli našemu různému životnímu stylu a druhu práce, kterou děláme. Mnoho klíčových problémů, kterým jako pracovníci z domova čelíme, je stále stejných.

Každý, kdo pracuje na dálku, musí přijít na to, kdy pracovat, kde pracovat a jak vytvořit hranice mezi pracovním a osobním životem. Co kancelářské vybavení, kariérní rozvoj, možnosti školení a budování vztahů s kolegy?

Udržujte pravidelné hodiny

Stanovte si plán a snažte se ho dodržovat. Nevadí, když to vždycky přesně nevyjde. Jasný plán, kdy pracovat a kdy ukončit pracovní den, pomáhá mnoha vzdáleným pracovníkům udržovat rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

To znamená, že jednou z nejlepších výhod práce na dálku je flexibilita, pokud to práce umožňuje. Někdy musíte prodloužit den nebo začít dříve, abyste vyhověli časovému pásmu někoho jiného. K práci pomahájí time-tracker aplikace – podle odškrtnutých položek na to-do listu můžete přijít na to, ve které hodiny jste nejvíce produktivní. Tyto informace můžete využít ke svému prospěchu tím, že budete chránit hodiny, kdy je nejpravděpodobnější obtížná práce. Například pokud máte tendenci mít vysokou produktivitu mezi 9:30 a 11:30, neplánujte si během této doby schůzky.

Vybudujte si ranní rutinu

Rutina je účinná, protože vám pomůže začít každý den. Co ve vaší ranní rutině naznačuje, že se chystáte nastoupit do práce? Než se pustíte do seznamu úkolů, může to být šálek kávy. Může to být návrat domů po běhání nebo oblékání. (Nosit pyžamo doma může být pro někoho výhoda, ale pro ostatní špatná strategie.) Hledejte zvyk, který máte, jako je čištění zubů nebo procházka se psem, aby se choval jako váš signál. Tímto způsobem se můžete věnovat novému zvyku a tak zahájit svůj pracovní den.

Naplánujte přestávky

Pokud jste samostatně výdělečně činní, dejte si během dne dostatek času na odchod od obrazovky počítače a telefonu. U práce na počítači a jiné sedavé práce je důležité vstát a hýbat se, aby vám krev cirkulovala tak často, alespoň jednou za hodinu. Pomáhá také pravidelně přesouvat oči mimo obrazovku, i když se jedná o mikro-pauzu 10–20 sekund.

Vyhněte se sociálním médiím a jiným rušivým vlivům

Rozptýlení v domácnosti může být velkým zabijákem produktivity. Pomozte si udržet produktivní rutinu tím, že odložíte telefon a vyvarujete se zbytečných časově náročných webů, jako je Facebook a YouTube, když pracujete.

Zvažte instalaci aplikace nebo rozšíření prohlížeče, abyste se vyhnuli časově náročným aplikacím a webům. Aplikace, jako je StayFocusd, Strict Workflow nebo Forest jsou skvělé pro udržení pozornosti při úkolech.

Choďte ven

Vaše tělo potřebuje pohyb a správný krevní oběh. Navíc vám čerstvý vzduch a přirozené světlo udělá dobře. Stejná rada platí i pro lidi, kteří pracují v tradičním kancelářském prostředí.

V nepandemických dobách mohou vzdálení pracovníci také chodit do kaváren, knihoven a spolupracujících prostor, aby rozbili monotónnost být doma. To je také skvělé, ale opravdu důležitou součástí je opustit domov, nasát vzduch, přirozené světlo a hýbat se.

Nemusíte chodit do přeplněných veřejných prostranství, abyste se dostali pryč ze svého sólového pracovního prostoru. Jít na procházku. Plevel na zahradě. Cokoliv.

Ponechte si vyhrazený kancelářský prostor

V ideálním světě by vzdálení zaměstnanci měli nejen vyhrazenou kancelář, ale také dva počítače, jeden pro práci a jeden pro osobní použití. Je to bezpečnější pro zaměstnavatele a umožňuje vám dělat všechny vaše aktivity NSFW v soukromí.

Ale ne každý má ve svém domě rezervu, kterou by mohl použít jako kancelář, a udržení dvou strojů není vždy realistické. Místo toho věnujte stůl nebo prostor stolu a některá periferní zařízení, která budou použita pouze pro práci. Například, když je váš notebook připojen k monitoru a externí klávesnici, je to pracovní doba. Když máte na klíně, je to osobní čas. Možná budete chtít jít až k rozdělení pevného disku a vytvoření samostatného uživatelského účtu pro práci. Pokud uděláte i malé body rozlišení mezi pracovní dobou a osobní dobou, pomůže to vašemu mozku vědět, kdy jste mimo pracovní dobu, což přispívá k lepší rovnováze mezi pracovním a soukromým životem.

Stanovte základní pravidla s ostatními lidmi ve vašem domě nebo kteří sdílejí váš prostor, když pracujete. Například pokud máte děti, které se učí doma nebo které přicházejí ze školy, když jste ještě v práci, potřebují jasná pravidla, co během této doby mohou a nemohou dělat. Pokud sdílíte prostor s jiným dospělým, který pracuje z domova, možná budete muset vyjednat klidné časy, časy schůzek a jakékoli sdílené vybavení, jako jsou pracovní stoly a židle. Vyvarujte se práce na místech, kde obvykle odpočíváte nebo spíte, jako je gauč nebo postel. Můžete být v pokušení usnout!

Pokud je to možné, vyčleňte pro práci vyhrazenou místnost. Požádejte členy své rodiny nebo kohokoli jiného, kdo sdílí váš domov, aby vás nerušil, když tam pracujete, pokud to není naléhavé.

Socializujte se s kolegy

Osamělost, odpojení a izolace jsou běžnými problémy vzdáleného pracovního života, zejména u extrovertů. Společnosti se vzdálenou pracovní kulturou obvykle nabízejí způsoby, jak se stýkat. Mohou mít například kanály v aplikaci pro zasílání týmových zpráv, jako je Slack, pro rozhovory o společných zájmech nebo organizování setkání pro lidi ve stejné oblasti.

Stejně jako aplikace pro zasílání zpráv v týmu jsou vynikajícími místy pro socializaci, mají tendenci také rušit. Zjistěte, kolik interakce potřebujete, abyste se cítili propojeni a zahrnuti. I když jste velmi introvertní a nemáte rádi společenský život, vyzkoušejte několik interaktivních zážitků, abyste se s nimi seznámili, pokud se někdy rozhodnete, že je chcete.

Ukončete svůj den rutinou

Stejně jako byste měli začít svůj den rutinou, vytvořte si návyk, který signalizuje konec pracovního dne. Může to být odhlášení z aplikace pro zasílání obchodních zpráv, večerní procházka psem nebo domácí jóga. Bude to tak jednoduché, jako když vypnete počítač a zapnete oblíbený podcast. Ať už si vyberete cokoli, udělejte to důsledně, abyste označili konec pracovní doby.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *